Kysymykset ja vastaukset
Kysymykset ja vastaukset

Onko sinulla jotain kysyttävää? Olemme koonneet tälle sivulle yleisimmät asiakkaidemme esittämät kysymykset, jotta saisit vastaukset kysymyksiisi helposti ja nopeasti.


Lahjakortti lisätään ostoskorissa kohtaan "Lisää lahjakortti". Muista painaa lopuksi "Lisää"-painiketta, muutoin koodi ei tallennu tilauksellesi.


Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse pian sen jälkeen, kun tilauksesi on vahvistettu maksetuksi tai hyväksytty laskulla.

Jos et jostain syystä saanut tilausvahvistusta, se voi johtua sähköpostisi roskapostisuodattimesta. Valitettavasti emme saa ilmoitusta, jos sähköpostiviestimme torjutaan. Lisäämällä meidät turvallisten lähettäjien luetteloon varmistat, että lähettämämme sähköpostiviestit tulevat jatkossa perille.

Löydät tilauksesi tiedot myös asiakastililtäsi kohdasta "Tilaukseni".

Myös väärä sähköpostiosoite tilauksella voi olla syy miksei tilausvahvistusta ole tullut.



Saat virheilmoituksen, mikäli maksu ei mene läpi. Jos maksusi ei mene läpi puuttuvien tietojen vuoksi, on nämä kohdat merkitty sivulla punaisella. On tärkeää, että kaikki pakolliset kentät on täytetty.

Saattaa myös olla, että MobilePayhin liitetyssä kortissasi tai MobilePay-sovelluksessa on jokin ongelma. Tarkistathan, että kaikki tiedot ovat oikein ja sovellus on ajan tasalla.

Jos "Valitse MobilePay" -painike ei toimi, voit sulkea koko sivun ja yrittää uudelleen.


Yhteistyökumppanimme Klarna käsittelee laskuihin liittyvät asiat. 

Voit hoitaa maksuihin liittyviä asioita osoitteesta Klarna.com tai  Klarnansovelluksen kautta.


Päästäksesi Kassalle on sinun ensin siirryttävä Ostoskoriin.

  • Tämän jälkeen rullaa sivua alas, kunnes löydät vihreän "Siirry kassalle" -painikkeen.
  • Klikkaa uudelleen vihreää "Siirry kassalle" -painiketta.
  • Täytä Kassalla kaikki yhteystietosi.
  • Valitse tämän jälkeen toimitustapa sekä haluamasi noutopiste, jos haluat toimituksen Postiin.
  • Valitse tämän jälkeen maksutapa ja klikkaa "Maksa tilaus".


Kirjaudu sisään asiakastilillesi sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi kohdasta ”Oma sivuni”. Valitse seuraavaksi kohta "Profiilini" ja lisää osoite klikkaamalla kohtaa "Lisää uusi osoite". 

Uusi osoite tallentuu automaattisesti oletusosoitteeksi asiakastilillesi. Voit poistaa vanhan osoitteen kohdasta "Aikaisemmat osoitteet" klikkaamalla halutun osoitteen kohdalla olevaa ruksia. Voit tallentaa tilillesi useita osoitteita ja oletusosoitteen vaihtaminen onnistuu helposti kohdasta "Aikaisemmat osoitteet" klikkaamalla oikein -merkkiä.

Mikäli haluat käyttää eri osoitetta vain yksittäisellä tilauksella, voit muuttaa osoitteen tilauksen tietoihin suoraan kassalla.

Muutos ei vaikuta jo tehtyihin tilauksiin.

Jos sinulla on jo asiakastili, liity jäseneksi päivittämällä "Profiilini".

  • Kirjaudu sisään asiakastilillesi ja anna suostumuksesi "Profiilini"- kohdassa markkinointiviestien lähettämiseen sähköpostitse ja tekstiviestitse.
  • Ilmoita myös voimassa oleva puhelinnumero.
Voit hyödyntää jäsenyyteesi liittyviä etuja, kun olet kirjautuneena sisään asiakastilillesi.

Jos sinulla ei vielä ole asiakastiliä, voit luoda sen täältä. Antamalla suostumuksesi sekä tekstiviestien että sähköpostien vastaanottamiseen, saat käyttöösi kaikki jäsenedut.


Tilauksen noutaminen suoraan varastoltamme ei valitettavasti ole mahdollista.


Cocopanda.fi toimittaa tilauksia vain Manner-Suomeen. Cocopanda toimii myös Ruotsissa ja Tanskassa. Norjassa toimii sisarverkkokauppamme Blivakker.no. Jos asut jossakin näistä maista, voit halutessasi tehdä tilauksen suoraan kyseisen maan verkkokauppaan.


Jos et ole saanut tilausvahvistusta, voi olla että olet epähuomiossa laittanut tilaukselle väärän sähköpostiosoitteen.

Ongelma voi myös johtua sähköpostisi roskapostisuodattimesta. Jotkin sähköpostipalvelimet suodattavat saapuvat sähköpostit suoraan roskapostiin. Emme valitettavasti pysty vaikuttamaan tähän. Emme myöskään saa ilmoitusta, jos sähköpostiviestimme torjutaan. Lisäämällä meidät turvallisten lähettäjien luetteloon varmistat, että lähettämämme sähköpostiviestit tulevat jatkossa perille.

Löydät tilauksesi myös asiakastililtäsi kohdasta ”Tilaukseni” ja voit sieltä halutessasi ladata kopion tilausvahvistuksestasi ja tarvittaessa tulostaa sen.


On mahdollista, että tilauksella on ilmoitettu virheellinen sähköpostiosoite. Tällöin et saa tilausvahvistusta, mutta mikäli tilauksesi on vahvistunut, se lähetetään tilauksessa ilmoitetun osoitteen mukaisesti.

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme "Oma sivuni" kautta kohdasta "Asiakaspalvelu" voidaksemme etsiä tilauksesi.


Saat vahvistuksen sähköpostitse, kun tilauksesi on lähetetty matkaan varastoltamme.
Jos et ole saanut tätä vahvistusta, voit myös tarkistaa tilauksesi tilan Oma sivuni kautta kohdasta "Tilaukseni".


Kun tilauksesi rekisteröitynyt meille, tuotteet pakataan ja lähetetään. Normaali toimitusaikamme on toimitustavasta riippuen 1-4 arkipäivää. Voit tarkistaa tilauksesi tilan ja seurata pakettisi kulkua "Oma sivuni" kautta kohdasta "Tilaukseni." Lähetystunnus tallentuu tilauksesi tietoihin kun pakettisi on lähtenyt matkaan varastoltamme. Klikkaamalla lähetystunnusta pääset suoraan paketin seurantasivustolle.

Varastomme sijaitsee Saksassa. Jos tilauksen toimitustavaksi on valittu normaali toimitus tai kotiinkuljetus, logistiikkakumppanimme Bring toimittaa tuotteet Suomeen Postin lajittelukeskukseen. Lähetystunnus aktivoituu, kun paketti skannataan ensimmäisen kerran matkan aikana Postin lajittelukeskuksessa. On täysin normaalia, että lähetysseurannassa ei näy merkintöjä ennen kuin paketti on käsitelty Postilla.

Kun pakettisi on noudettavissa noutopisteestä, saat automaattisen saapumisilmoituksen tekstiviestillä sekä sähköpostina. Mikäli olet valinnut kotiinkuljetuksen, saapuvasta lähetyksestä ilmoitetaan vastaanottajalle tekstiviestillä tai soittamalla.

Jos tilauksen toimitustavaksi on valittu DHL Express, toimittaa DHL paketin tilauksen yhteydessä ilmoitettuun kotiosoitteeseen. Voit tilata lisätietoa DHL-pakettisi kulusta paketin seurantasivulla kohdasta "Tilaa tietoa lähetyksesi etenemisestä".

Asiakkaana olet velvollinen seuraamaan lähetyksesi tilaa. Cocopanda.fi ei ole vastuussa saapumisilmoituksien lähettämisestä. Jos paketista ei tule normaalin toimitusajan puitteissa Postin saapumisilmoitusta, olethan yhteydessä meihin, jotta voimme tiedustella paketin tilannetta logistiikkakumppaniltamme.


Kun pakettisi lähtee matkaan varastoltamme, lähetystunnus tallentuu automaattisesti asiakastilillesi kohtaan Tilaukseni. Löydät lähetystunnuksen myös sähköpostiisi lähetetystä viestistä "Pakettisi on lähetetty matkaan". Klikkaamalla lähetystunnusta pääset suoraan pakettisi seurantaan.

Varastomme sijaitsee Saksassa. Jos tilauksen toimitustavaksi on valittu normaali toimitus tai kotiinkuljetus, logistiikkakumppanimme Bring toimittaa tuotteet Suomeen Postin lajittelukeskukseen. Lähetystunnus aktivoituu, kun paketti skannataan ensimmäisen kerran matkan aikana Postin lajittelukeskuksessa. Tämän vuoksi lähetystunnuksella ei näy tapahtumia ennen Suomessa käsittelyä.

Jos tilauksen toimitustavaksi on valittu DHL Express, toimittaa DHL paketin tilauksen yhteydessä ilmoitettuun kotiosoitteeseen. Voit tilata lisätietoa DHL-pakettisi kulusta paketin seurantasivulla kohdasta "Tilaa tietoa lähetyksesi etenemisestä".


Voit ottaa yhteyttä meihin helposti asiakastilisi kautta näin:

  • Kirjaudu sisään ”Oma sivuni” kautta ja valitse kohta ”Tilaukseni”.
  • Klikkaa ”Uusi tukitiketti kohdasta +-merkkiä” ja valitse sopiva aihe.

Mitä tapahtuu sen jälkeen kun olen luonut tukitiketin?

Vastaamme sinulle niin nopeasti kuin mahdollista ja pyrimme löytämään ratkaisun, johon olet tyytyväinen. Saat automaattisen ilmoituksen sähköpostiisi, kun olemme vastanneet tukitikettiisi. Muistathan myös, että näet lähettämäsi tukitiketin koska tahansa Omalta sivultasi kohdasta ”Asiakaspalvelu”. Avaamalla tukitiketin näet kaikki tapaukseen lähettämämme vastaukset ja voit myös lähettää meille uuden viestin tapaukseen liittyen. Vastaamme viesteihin arkisin 24 tunnin sisällä, joten jos et ole saanut ilmoitusta sähköpostitse, kannattaa vielä tarkistaa asiakastilisi kautta onko tukitikettiisi jo vastattu. Toisinaan automaattiset sähköpostit voivat valitettavasti filteröityä Spam- tai Roskapostikansioon.

Sinulla on 14 päivän palautusoikeus laskettuna siitä päivästä, jolloin olet vastaanottanut pakettisi.

Paketin noutamatta jättäminen ei ole kuluttajasuojalain mukainen palautus, eikä paketin noutamatta jättäminen postista riitä kaupan peruuttamiseksi. 

Ennen paketin palauttamista on palautus rekisteröitävä asiakastilin kautta:

  • Kirjaudu sisään ”Oma sivuni” kautta ja valitse kohta ”Tilaukseni”.
  • Klikkaa ”Uusi tukitiketti kohdasta + -merkkiä” ja valitse kohta “Peruuta tilaus tai Palauta tilaus”.
  • Jatka ohjeiden mukaan.

Saat tämän jälkeen ohjeet ja sopimusnumeron joko automaattisesti tai asiakaspalvelijaltamme, riippuen siitä milloin tilaus on tehty.

Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kuluista. Jos palautat tilauksesi kokonaisuudessaan, hyvitämme myös normaalin toimituksen toimituskulun (4,90 €). Kotiinkuljetuksien toimituskuluja ei palauteta, vaikka palauttaisit tilauksesi kokonaisuudessaan. Palautuslomakkeemme sisältää kaikki tarvittavat tiedot sekä varmistaa palautuksen nopean ja seurattavan toimituksen. Tästä johtuen suosittelemme palautuslomakkeen käyttöä. Palautuslomakkeella tai sopimusnumerolla käytettäessä palautuskulut ovat 5,00 € ja tämä summa pidätetään maksunpalautuksesta, kun palautus on käsitelty.

Omakustanteisesti palauttaminen

HUOM! Rekisteröi palautus ensin asiakastilisi kautta ennen tuotteiden palauttamista.

Voit tehdä palautuksen omakustanteisesti maksamalla palautuskulut Postin kassalla Postin hinnaston mukaan, mutta huomiothan että paketti ei ole tällöin vakuutettu puoleltamme katoamisen tai vaurioitumisen varalta. Voimme käsitellä palautuksen vasta, kun olemme vastaanottaneet tuotteet. Kirjoita mihin tahansa lapulle tilausnumerosi ja tapausnumerosi tai täytäthän tilausvahvistuksen mukana tulleen Peruutuslomakkeen ja lisääthän sen laatikkoon tuotteiden mukaan.

Lähetä paketti osoitteeseen:

Cocopanda.fi
Co Bring, PO box 3710
FI 00002 Helsinki


Säilytäthän palautuksesta saamasi kuitin, kunnes olet saanut meiltä vahvistuksen palautuksesi rekisteröitymisestä.

Palautuksen kirjautuminen ja käsittely kestää normaalisti 2 viikkoa. Käsittelyaika riippuu postin toimitusajasta sekä vastaanottamiemme palautusten määrästä. Kun olemme käsitelleet palautuksesi, saat tästä vahvistuksen samaan tukitikettiin, jossa olet ilmoittanut palautuksesta. Olemme velvoitettuja hyvittämään palautettavan summan 14 päivän kuluessa siitä päivästä laskien, kun olemme vastaanottaneet tuotepalautuksen. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme kohdan ”Asiakaspalvelu” kautta, jos sinulle on jotain kysyttävää. 

14 päivän palautusoikeus edellyttää, että palautettavat tuotteet ovat samassa kunnossa ja määrässä, kuin ne ovat olleet vastaanottohetkellä. Avattuja tai kokeiltuja hygieniatuotteita ei voi palauttaa. Emme myöskään hyväksy palautusta, jos tuotteen sinetti tai muovikääre on avattu. Asiakas vastaa käytetyn tuotteen arvon alentumisesta, jos tuotetta on käytetty. 

Palautusoikeudesta huolimatta palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä pakkauksessa ja myyntikelpoisessa kunnossa. Mikäli tuotteet on otettu käyttöön, niitä on testattu, sinetti rikkoutunut tai pakkaus on teipattu, palautus hylätään.

18 § Palautusoikeus antaa elinkeinonharjoittajalle oikeuden veloittaa asiakkaalta, jos tuotteen arvo on käytön seurauksena alentunut enemmän kuin tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuden ja/tai toiminnon määrittämiseksi.


Jos et nouda pakettiasi postista, se palautuu automaattisesti takaisin meille. Paketin noutamatta jättäminen tai lähettäminen paluupostissa ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi.

Mikäli et ole kotona sovittuna toimitusaikana, et nouda pakettia noutopisteestä tai kieltäydyt vastaanottamasta pakettia, palautetaan paketti takaisin varastollemme. Pidätämme oikeuden veloittaa noutamattomista paketeista aiheutuneet kustannukset asiakkaalta. Noutamattomista paketeista perimme asiakkaalta 20,00 € sekä palautuskulut 5,00 €. 


Jos tilauksesi ei ole saapunut noudettavaksi viikon kuluessa siitä kun se lähti varastoltamme, olethan meihin mahdollisimman pian yhteydessä ”Oma sivuni” kautta.
Tarkistamme tällöin pakettisi tilanteen logistiikkakumppaniltamme.


Jos tilaustasi ei ole vielä lähetetty matkaan, voit peruuttaa tilauksen itse ”Oma sivuni” kautta kohdasta "Tilaukseni". Klikkaa tilausnumeroa ja valitse aukeavalla sivulla ”Pysäytä tilauksen lähetys”.

Mikäli tilauksen tilana on "Maksamatta", peruuntuu tilaus automaattisesti 24 tunnin kuluttua ellet halua vahvistaa tilausta.


Voimme muuttaa tilauksen osoitetta, noutopistettä tai puhelinnumeroa vain asiakaspalvelumme aukioloaikoina, mikäli tilaus ei ole vielä siirtynyt pakkausosastomme käsittelyyn. Tilauksissa jossa maksutapana on lasku, voimme vaihtaa vain noutopistettä ja puhelinnumeroa. Tilauksen tuotteille ei voi tehdä muutoksia.

Asiakaspalvelumme aukiolojen ulkopuolella voit peruuttaa tilauksen itse ”Oma sivuni” kautta kohdasta "Tilaukseni". Klikkaa tilausnumeroa ja valitse aukeavalla sivulla ”Pysäytä tilauksen lähetys”. Tämän jälkeen voit tehdä uuden tilauksen oikeilla tiedoilla ja sisällöllä. 

Jos tilaus on jo lähetetty, emme voi enää muuttaa yhteystietoja tilaukselle. Kun pakettisi on palautunut takaisin varastollemme, luodaan asiakastilillesi tätä varten tilausvaraus, jonka maksamalla tuotteet lähetetään sinulle uudelleen.


 Löydät laskusi sekä muut Klarnaan liittyvät maksusuorituksesi
 osoitteesta Klarna.com tai Klarnansovelluksen kautta. 


Voit tilata uutiskirjeemme luomalla itsellesi asiakastilin ja vahvistamalla asiakastilin luomisen yhteydessä, että haluat vastaanottaa tarjouksia sähköpostitse. Jos olet jo asiakas, voit tilata uutiskirjeen tai peruuttaa sen tilauksen "Oma sivuni" kautta kohdasta Profiilini. Lisää ruksi kohtaan ” Toivon saavani ilmoituksia kampanjoista ja uutuuksista sähköpostitse” liittyäksesi uutiskirjeen tilaajaksi tai poista ruksi, mikäli haluat perua tilauksen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen myös klikkaamalla uutiskirjeen lopussa olevaa linkkiä.

Jos olet Cocopanda-klubin jäsen ja peruutat uutiskirjeen, päättyy myös jäsenyytesi samalla.


Mikäli sinulla ei vielä ole asiakastiliä, voit sen luoda täältä.

Jos sinulla on jo asiakastili meille, kirjaudu sisään asiakastilillesi ja anna suostumuksesi markkinointiviestien lähettämiseen sähköpostitse ja tekstiviestitse. Ilmoita myös voimassa oleva puhelinnumero.

Jäsenyytesi ei ole voimassa, jos kumpaankin ei ole annettu suostumusta.

Voit nähdä kaikki tarjoamamme jäsenedut täältä.


Voi olla ettei sinulla vielä ole asiakastiliä sähköpostiosoitteellasi. Sisäänkirjautuminen onnistuu vain jos asiakastili on jo olemassa.

Sisäänkirjautuminen voi epäonnistua myös väärän salasanan takia. Jos et muista salasanaasi, siirry ensin kohtaan "Oma sivuni". Kirjoita sähköpostiosoitteesi, valitse "Kirjaudu sisään" ja klikkaa tämän jälkeen näkyviin tulevaa linkkiä ”Unohditko salasanasi? Klikkaa tästä”. Lähetämme sinulle sähköpostitse linkin salasanan vaihtamiseen. Huom! Sähköpostiosoitteesi tulee olla tallennettuna asiakastilillesi ja aktivoitu, jotta saat salasanan vaihtolinkin.

On tärkeää, että klikkaat vastaanottamassasi sähköpostiviestissä olevaa linkkiä kokonaisuudessaan. Varmistaaksesi asian voit kopioida koko linkin ja liittää sen suoraan selaimeen. Jotkut sähköpostiohjelmat saattavat jakaa aktivointilinkin kahteen osaan, jolloin linkki ei toimi, kun sitä klikataan.


Voit ottaa yhteyttä meihin helposti asiakastilisi kautta näin:

  • Kirjaudu sisään ”Oma sivuni” kautta ja valitse kohta ”Tilaukseni”.
  • Klikkaa ”Uusi tukitiketti kohdasta +-merkkiä” ja valitse sopiva aihe.

Mitä tapahtuu sen jälkeen kun olen luonut tukitiketin?

Vastaamme sinulle niin nopeasti kuin mahdollista ja pyrimme löytämään ratkaisun, johon olet tyytyväinen. Saat automaattisen ilmoituksen sähköpostiisi, kun olemme vastanneet tukitikettiisi. Muistathan myös, että näet lähettämäsi tukitiketin koska tahansa Omalta sivultasi kohdasta ”Asiakaspalvelu”. Avaamalla tukitiketin näet kaikki tapaukseen lähettämämme vastaukset ja voit myös lähettää meille uuden viestin tapaukseen liittyen. Vastaamme viesteihin arkisin 24 tunnin sisällä, joten jos et ole saanut ilmoitusta sähköpostitse, kannattaa vielä tarkistaa asiakastilisi kautta onko tukitikettiisi jo vastattu. Toisinaan automaattiset sähköpostit voivat valitettavasti filteröityä Spam- tai Roskapostikansioon.


Kyllä voit. Kirjaudu sisään asiakastilillesi sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi. Klikkaa seuraavaksi Profiilini ja valitse sivuilta kohta "Muuta salasana". Kirjoita tekstikenttiin nykyinen salasanasi sekä haluamasi uusi salasana kahteen kertaan. Klikkaa lopuksi painiketta "Muuta salasana".


Kyllä, kaikki verkkokaupassamme mainitut hinnat ovat verollisia hintoja (sis. ALV 24 %). Tämän vuoksi et joudu maksamaan erillisiä tullimaksuja tilauksestasi.


Linkkipohjaisia alennuskoodeja löydät esimerkiksi Uutiskirjeistämme ja yhteistyökumppaneiltamme.


Onko sinulla jotain muuta kysyttävää? Ota meihin yhteyttä täältä!