Käyttöehdot
Yleiset ehdot

Lue ehtomme huolellisesti, ennen kuin rekisteröidyt tai ostat tuotteita verkkokaupastamme. Tilatessaan tuotteita asiakas hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Cocopanda.fi ei solmi sopimuksia alaikäisten (alle 18-vuotiaiden) kanssa ilman huoltajan suostumusta. (Kun asiakas valitsee MobilePayn maksutavaksi, asiakkaan tulee olla yli 15-vuotias.)

Rekisteröityminen

Ostaminen verkkokaupastamme edellyttää, että sinulla on suomalainen puhelinnumero sekä toimitusosoite Suomessa. Voit halutessasi luoda asiakastilin, jonka avulla voit hallinnoida tilaustietojasi ja seurata ostohistoriaasi. Pidämme huolen siitä, että kaikki henkilötietosi käsitellään turvallisesti ja luottamuksellisesti. Suosittelemme säilyttämään salasanasi huolellisesti, jotta asiakastiliisi ei pääse ulkopuolisia henkilöitä. 

Myymme tuotteita ainoastaan yksityishenkilöille henkilökohtaiseen käyttöön. Verkkokaupastamme ostettuja tuotteita ei ole tarkoitettu jälleenmyyntiin tai muihin kaupallisiin tarkoituksiin.

Uutiskirje ja SMS

Rekisteröitymällä uutiskirjeemme tilaajaksi annat suostumuksesi siihen, että Cocopanda.fi (henkilötietojen käsittelijä) käsittelee henkilökohtaisia tietojasi. Sinua on informoitu ja tiedostat, että voit milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi. Peruutuksen voit tehdä joko saamasi uutiskirjeen mukana olevasta linkistä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Olet tietoinen oikeuksistasi liittyen tietosuojakäytäntöihin, mukaan lukien oikeus pyytää pääsyä sinusta kerättyihin henkilötietoihin tai vaatia niiden oikaisemista. Lue lisää täältä

Asiakasklubi

Liittymällä asiakasklubiimme annat suostumuksesi siihen, että Cocopanda voi lähettää sinulle markkinointiviestejä sekä sähköpostitse että tekstiviestitse. Jäsenyytesi on voimassa niin kauan kuin haluat, ja voit hallinnoida suostumuksiasi sekä henkilötietojasi kätevästi Omilla Sivuillasi, kohdassa Profiilini. Asiakasklubin jäsenenä pääset hyödyntämään sinulle tarjottuja etuja, kun olet kirjautuneena asiakastilillesi. Kehitämme jatkuvasti asiakasklubiamme, ja uusia etuja, kuten bonuspisteiden keräämisen mahdollisuus on tulossa. Jäsenyyden hyödyntäminen on siis erityisen kannattavaa ennen seuraavaa tilaustasi.

Trendaava-tuotteet

Trendaava-tuotteet ovat valikoimamme suosituimpia tuotteita. Näiden tuotteiden hintoja verrataan ja säädetään säännöllisesti muiden valtuutettujen jälleenmyyjien hintoihin.

Myynti- ja tarjoushinnat

Myynti- ja tarjoushinnat ovat voimassa rajoitetun ajan tai niin kauan kuin tavaraa riittää. Cocopanda-klubin jäsenet saavat lisäksi eksklusiivia jäsentarjouksia myyntikampanjoiden ulkopuolella. Alennustuotteidemme ennakkohinnat perustuvat aina alhaisimpaan hintaan viimeisen 30 päivän aikana ennen alennusmyynnin alkamista.

Dynaaminen hinnoittelu

Osa valikoimamme tuotteista hinnoitellaan dynaamisesti ja hinnat voivat vaihdella päivittäin markkinatilanteesta riippuen.

Henkilötietojen käsittely

Tallennamme henkilötietosi rekisteröitymisen yhteydessä. Käsittelemme henkilötietojasi henkilötietolain mukaisesti. Emme tallenna henkilötunnustasi tai maksukorttisi tietoja. Ainoastaan Klarna ja Adyen käsittelevät kyseisiä tietojasi. Cocopanda.fi on SSL-sertifioitu, ja se noudattaa PCI DSS -tietoturvastandardia. Lue lisää täältä

Osoitteen muuttaminen

Turvallisuussyistä sinun tulee itse tallentaa osoitteesi Omalla sivullasi kohdassa Osoitteeni. Oletusosoitteeksi valitsemaasi osoitetta käytetään tulevien tilausten laskutus- ja toimitusosoitteena, mutta muutos ei vaikuta jo maksettuihin tilauksiin. Toisin sanoen lähetämme tilauksesi aina siihen osoitteeseen, joka on tallennettuna tietoihisi tilauksen maksuhetkellä.

Tilauksen maksaminen

Tuotteet toimitetaan maksun rekisteröidyttyä. Löydät lisätietoja maksutavoistamme täältä. Maksutapoinamme ovat MobilePay sekä Klarna (Klarnan tietosuojaseloste, Klarnan käyttöehdot). 

3D Secure on turvaprotokolla, joka on suunniteltu suojaamaan kortinhaltijoita verkkomaksutapahtumissa tarjoamalla lisäturvatarkistuksia. 3D Secure -toiminto toteutetaan kunkin korttimaksujärjestelmän kautta. Palvelun tarjoaminen kuluttajille kuuluu pankin vastuulle. Klarna tekee yhteistyössä pankin kanssa päätöksen siitä, onko kuluttajan käytettävä 3D Securea maksaessaan Klarna Checkoutin kautta verkossa.

 

Tuotearvostelut

Sivustolta Cocopanda.fi ostettuihin tuotteisiin liittyviin tuotearvosteluihin sovelletaan seuraavia ehtoja ja ohjeita. Tuotearvostelun jättäminen edellyttää, että olet ostanut tuotteen ja kirjautunut sisään asiakastilillesi tai että käytät erillisessä sähköpostissa lähetettyä linkkiä 14 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä.

Toimituskulut

Toimituskulut 1,90 € Postin noutopisteisiin. Tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 29,99 € tilauksiin, mikäli toimitustavaksi valitaan Postin noutopiste. Ilman jäsenyyttä tarjoamme ilmaisen toimituksen noutopisteisiin yli 29,99 € ostoksille. Mikäli haluat pakettisi toimitettavan kotiovellesi, voit valita Bringin kotiinkuljetuksen hintaan 6,90 € tai DHL Express-pikatoimituksen hintaan 20 €.

Toimitusehdot

Toimitamme tilauksesi 1-4 arkipäivän kuluessa valitusta toimitustavasta riippuen ja mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu kuljetuksen aikana. Pidätämme oikeuden pidempiin toimitusaikoihin ruuhkaisien kausien ja kampanjoiden aikana meidän ja logistiikkakumppaneidemme puolelta. Saat lähetystunnuksen sähköpostitse, kun pakettisi on lähtenyt matkaan varastoltamme. Näin voit seurata pakettisi kulkua. Lisäksi löydät lähetystunnuksen ja muut tilauksesi tiedot aina "Oma sivuni" kautta kohdasta "Tilaukseni", kun olet kirjautuneena asiakastilillesi. Toimitamme tilauksia ainoastaan Suomeen. Emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle.

Varaamme oikeuden erilaisista syistä johtuen olla toimittamatta tuotetta, jota pitäisi olla varastossa. Tällöin otamme yhteyttä sinuun ja hyvitämme maksamasi summan sinulle.

Asiakkaana olet velvollinen seuraamaan lähetyksesi tilaa. Cocopanda.fi ei ole vastuussa saapumisilmoituksien lähettämisestä. Jos paketista ei tule normaalin toimitusajan puitteissa Postin saapumisilmoitusta, olethan yhteydessä meihin, jotta voimme tiedustella paketin tilannetta logistiikkakumppaniltamme.

Noutamattomat paketit

Paketin noutamatta jättäminen ei ole kuluttajasuojalain mukainen palautus, eikä paketin noutamatta jättäminen postista riitä kaupan peruuttamiseksi. 

Mikäli et ole kotona sovittuna toimitusaikana, et nouda pakettia noutopisteestä tai kieltäydyt vastaanottamasta pakettia, palautetaan paketti takaisin varastollemme. Pidätämme oikeuden veloittaa noutamattomista paketeista aiheutuneet kustannukset asiakkaalta. Noutamattomista paketeista perimme asiakkaalta 20,00 € sekä palautuskulut 5,00 €. 

Toimitusvauriot

Jos paketissasi on vaurioitunut tuote, ilmoita siitä meille ohjeidemme mukaisesti. Ilmoita vaurioista kirjautumalla sisään asiakastilillesi ja kirjaamalla tapaus oikeaan aiheluokkaan. Voit luoda tukitiketin "Omalla sivullasi" kohdassa "Asiakaspalvelu". Jos huomaat jo lähetystä vastaanottaessasi, että paketti ja sen sisältö on vaurioitunut, voit kieltäytyä vastaanottamasta pakettia. Siinä tapauksessa paketti palautetaan meille. Olethan meihin yhteydessä myös tässäkin tapauksessa.

Tuotetiedot

Pyrimme luonnollisesti aina antamaan tarkat ja oikeat tiedot tuotteista. Valitettavasti sivuiltamme voi kuitenkin löytyä joitain virheitä. Otamme mielellämme vastaan palautetta, jos sivuilta löytyy jokin sellainen virhe, joka mielestäsi pitäisi korjata.

Tekijänoikeudet

Kaikki Cocopanda.fi-sivuston sisältö kuuluu Cocopanda.fi Oy:lle ja on suojattu tekijänoikeuslailla sekä Suomen että kansainvälisen lainsäädännön mukaan. Tämä tarkoittaa, että Cocopanda.fi-sivuston sisältöä, mukaan lukien tavaramerkit, yrityksen nimi, tuotenimet, tuotetiedot, tuotekuvaukset, kuvat/grafiikka, suunnittelu/asettelu ja muu sisältö, ei saa ladata, kopioida tai muulla tavalla käyttää ilman Cocopanda.fi Oy:n erikseen myöntämää lupaa.

Reklamaatio ja palautusoikeus

Kaikki reklamaatioita, vaurioituneita tuotteita, puuttuneita tuotteita tai virheellisiä toimituksia koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisesti "Oma sivuni" kautta kohdasta "Asiakaspalvelu". Jotta asian käsittely olisi nopeaa ja tehokasta, on tärkeää kirjata tapaus oikeaan aiheluokkaan. Sen jälkeen saat asiakaspalvelulta vastauksen, jossa on tietoja siitä, mitä sinun tulee tehdä seuraavaksi. Älä lähetä reklamaatiossa mainittuja tavaroita takaisin meille, ennen kuin olet sopinut siitä asiakaspalvelumme kanssa. Seurauksena voi muuten olla väärinymmärryksiä ja tarpeettomia viivästyksiä. Reklamaatio vaurioituneista tuotteista, puuttuneista tuotteista tai vääristä tuotteista on tehtävä viikon sisällä paketin vastaanottamisesta.

Mahdollisissa kiistatilanteissa noudatamme Suomen kuluttajaviranomaisten suosituksia.

Yleistä 14 päivän palautusoikeudesta

Ostaessasi verkkokaupastamme sinulla on kuluttajana 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus on voimassa 14 päivää tilauksen vastaanottamisesta eikä palautuksen syytä tarvitse ilmoittaa. Käyttäessäsi palautusoikeuttasi teemme hyvityksen heti, kun olemme saaneet kaikki tuotteet takaisin samassa kunnossa ilman merkittävää arvon alenemista, joka voi johtua vaurioituneista/rikkinäisistä pakkauksista tai muusta vastaavasta. Joudut itse maksamaan tuotteiden palauttamisesta aiheutuvat kustannukset.

Lahja- tai tarjoustuotteet on myös palautettava, mikäli tarjousten ehto ei enää täyty. Sinulta voidaan veloittaa hintojen erotus. Huomioithan myös, jos tilaukseen lisätyn alennuksen ehto ei enää täyty palautuksen jälkeen, vähennetään alennuksen arvo hyvityksen summasta.

Sinun tulee aina ilmoittaa meille, ennen kuin palautat paketin. Paketin noutamatta jättäminen postista tai lähettäminen paluupostissa ilman erillistä ilmoitusta ei riitä. Ilmoita palautuksesta kirjaamalla tapaus aiheluokkaan ”14 päivän palautusoikeus” Omalla sivullasi kohdassa Asiakaspalvelu. Silloin valmistaudumme vastaanottamaan paketin ja käsittelyaika on yleensä lyhyempi. 

Palautusoikeus ei vaikuta lakisääteiseen reklamaatio-oikeuteen, joka koskee viallisia tai puutteellisia tuotteita.

Paketin noutamatta jättäminen ei ole kuluttajasuojalain mukainen palautus, eikä paketin noutamatta jättäminen postista riitä kaupan peruuttamiseksi. 

Mikäli et ole kotona sovittuna toimitusaikana, et nouda pakettia noutopisteestä tai kieltäydyt vastaanottamasta pakettia, palautetaan paketti takaisin varastollemme. Pidätämme oikeuden veloittaa noutamattomista paketeista aiheutuneet kustannukset asiakkaalta. Noutamattomista paketeista perimme asiakkaalta 20,00 € sekä palautuskulut 5,00 €.

Palautettavat tuotteet tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa ja myyntikelpoisessa kunnossa.

Jos tuotteet on otettu käyttöön, testattu, avattu, sinetti rikkoutunut tai pakkaus on teipattu tai suljettu asiakkaan toimesta, palautus hylätään.

Elektronisten tuotteiden, kuten esimerkiksi suoristusrautoiden, hiustenkuivainten, kihartimien ja lämpöharjojen ja peilien testaaminen on sallittua, mutta tuotteet ja pakkausmateriaalit tulee palauttaa alkuperäisessä kunnossa ja määrässä ilman näkyviä testausjälkiä.

Aurinkolasien testaaminen on myös sallittua, mutta niissä ei saa olla testaamisen jälkiä.

Rajoitettu palautusoikeus, joita ei voi testata tai kokeilla lainkaan, mutta ne voi palauttaa 14vrk:n kuluessa tavaran vastaanottamisesta: 
Hygieniatuotteet, esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit, nenä-/korvakarvatrimmerit, kotiparturit, sähköhammasharjat, suuhygienialaitteet, hygienialaitteet hygieniatuotteet ja intiimituotteet. Näitä tuotteita ei voi palauttaa, jos ne on avattu tai käytetty.

14 päivän palautusoikeus ja maksun palautus

Takaisinmaksu tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksestasi. Käytämme hyvityksen maksussa samaa maksutapaa, jolla maksoit tilauksesi. Saatuamme palautuksen hyvitämme maksamasi tuotteen/tuotteiden summan, mutta huomioithan että toimituskulut jäävät asiakkaalle maksettavaksi. Myös palautuskulut ovat asiakkaan vastuulla.

Peruutuslomake lähetetään sähköpostitse automaattisen tilausvahvistuksen liitteenä. Tätä tarvitsen vain, jos teet palautuksen omalla vastuulla, maksamalla lähetyksen kulut Postissa, Postin oman hinnoittelun mukaan. 

Reklamaatio-oikeus

Kuluttajansuojalain mukaisesti kuluttajalla on kolmen vuoden reklamaatio-oikeus.

Kuluttajan on reklamoitava ja ilmoitettava virheestä tai puutteesta sekä vaatimuksistaan myyjälle kirjallisesti kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun virhe on havaittu tai se olisi pitänyt havaita, mutta kuitenkin enintään kolmen vuoden sisällä ostohetkestä.

Täytä yhteydenottolomake ja kuvaile virhettä mahdollisimman tarkasti ja yksityiskohtaisesti. Saat reklamaatiolle tapausnumeron ja lähetämme sinulle palautuslomakkeen, mikäli tuote pitää lähettää meille takaisin.

Reklamaatio-oikeus koskee ainoastaan valmistusvirheitä. Emme vastaa tuotteen normaalista käytöstä aiheutuneesta kulumisesta. Jos kuluttaja ei tee reklamaatiota ajoissa, hän menettää oikeutensa vedota virheeseen.

Viat tai puutteet, jotka havaitaan kuuden kuukauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta, katsotaan yleensä toimitushetkellä olemassa olleiksi vioiksi. Myyjällä on todistustaakka siitä, että kyseessä ei ole valmistusvika.

Kun kuluttaja reklamoi vian tai puutteen vuoksi, hänellä on oikeus vaatia tuotteen korjausta tai vaihtoa. Jos ongelma on toistuva tai vakava, kauppa voidaan purkaa. Vaihtoehtoisesti myyjän kanssa voidaan neuvotella hinnanalennuksesta. Tässä tapauksessa kuluttaja hyväksyy tuotteen vikoineen tai puutteineen.

Maksun palautus reklamaation yhteydessä:

Takaisinmaksu tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet viestisi. Tämä edellyttää, että olemme vastaanottaneet tuotepalautuksen tai olet toimittanut meille todisteen tuotteiden palauttamisesta. Käytämme suorituksen palautuksessa samaa maksutapaa, jolla maksoit tilauksesi. Hyvitämme tilauksen summan, mukaan lukien toimituskulut, verot ja muut lisäkulut.

Onko sinulla lisää kysyttävää reklamaatiosta tai palautusoikeudesta? Voit ottaa meihin yhteyttä Omalta sivultasi kohdasta Asiakaspalvelu.

Tieto riidanratkaisuelimistä

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Jos kuluttajalla on ongelmia elinkeinonharjoittajan kanssa koskien tuottetta tai palvelua, hän voi ratkaista riidan ilman tuomioistuinta vaihtoehtoisella riidanratkaisumenettelyllä (ODR). EU:n laajuisen verkkofoorumin ja ohjeet löydät täältä; http://ec.europa.eu/consumers/odr/. ODR-forumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Suomalainen kuluttaja, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.